Posiadasz konto Google Analytics, do którego podpiętych jest kilka witryn? Firma, która zajmuje się pozycjonowaniem prosi Cię o dostęp do konta.  W jaki sposób uniknąć „chwalenia się” nadmiarem informacji dostępnych w Google Analytics i umożliwić przejrzenie tylko wybranych statystyk?

Robimy to w następujący sposób.

  • Logujemy się do Google Analytics i wchodzimy do panelu Administratora (przycisk na górze po prawej stronie). Przed naszymi oczami znajdują się 3 kolumny: „Konto”, „Usługa”, „Profil”.
  • Wchodzimy do kolumny „Profil” (pierwsza z prawej). Z menu rozwijanego wybieramy witrynę, dla której chcemy udostępnić przeglądanie statystyk.
  • Klikamy poniżej w „Zarządzanie Użytkownikami”.
  • W pole na adres mailowy wpisujemy adres osoby, która chce zdalnie przejrzeć nasze statystyki.
  • Wybieramy poziom uprawnień. Dla bezpieczeństwa najlepiej zaznaczyć poziom „Zobacz i przeanalizuj”.
  • Warto  zaznaczyć  „Powiadom tego użytkownika przez e-maila”.
  • Na koniec klikamy „Dodaj”.

Jeśli chcemy usunąć możliwość przeglądania statystyk dla dodanej wcześniej osoby, należy kliknąć w rozwijany pasek, na którym są zaznaczone wybrane uprawnienia, a następnie wyłączyć wszystkie uprawnienia. Po odświeżeniu strony użytkownik zniknie.